Nigdy jeszcze nie byłem na podobnych grach społecznościowych opartych o forum. Świat smoków jest ciekawy i pociągający. Szybko wczułem się w swojego smoczka i zacząłem żyć jego życiem. Lecz wielu rzeczy nie rozumiem.
Jest parę spraw które muszę poruszyć na forum, bo nie dają mi spokoju.
Wszelkie sprawy związane z grą, z umiejętnościami, zasadami i całą tą fizyką nie są zarządzane przez system komputerowy, lecz ręcznie przez ludzi. Patrząc na ilość smoków, wpisy, zapisy, przypisy i co tam tylko związane jest z tekstem, myślę że to nie ludzie tylko jakieś nadczłowieki w postaci Administratora (żrącego ogon), Moderatora, Mistrza Gry czy kogo tam jeszcze z nadczłowieków dano. No bo jak normalny ludź zdoła przeczytać tyle tekstu, zrozumieć go, odpowiedzieć na czas i takie tam.
Jejku - szacun dla Adminki i wszystkich czuwających nad mechaniką.
Ja nie rozumiem wielu mechanizmów gry. Ale dla ułatwienia wydrukowałem sobie w formie książkowej mniej więcej wszystkie zasady gry. Cały regulamin użytkownika, smoka, zwierząt, zjawisk, nagród i kar.
Tutaj proszę do pobrania PDF http://www.interela.pl/smoki-wolnych-stad.pdf
(ciekawe jak długo to wszystko było spisywane, bo ten poradnik zawiera najważniejszą tylko część a i tak ma 193 strony tekstu).
Teraz dochodzę do sedna sprawy, wyjaśniając zarazem ten długi tytuł tego tematu:
"Rzetelność, uczciwość i przestrzeganie zasad gry".
Mój smok ma dzisiaj 6 księżyców (księżycy?) życia, więc od 6 tygodni odwiedzam miejsca na forum. Nie potrafię nawiązywać znajomości choć już (z racji wieku swojego, choć duchem mam chyba 15 lat) nie jestem tak nieśmiały jak dawniej. Dlatego niektóre sprawy przychodzą mi niezwykle trudno. Mam swój pogląd na sprawy, które mnie istotnie przeszkadzają (bałem się powiedzieć - rażą)a są związane z mechaniką, fizyką i innymi zasadami. Pewnie łatwiej by było gdyby tym zarządzał odpowiedni skrypt CGI, a wszelkie informacje istotne w grze przechowywane były i obrabiane dzięki tabelą MySQL'a. Tak najwyraźniej nie jest, tym bardziej wyrażam podziw i szacunek dla Administratorów, którzy wszystko muszą opanować ręcznie. Ale aby to zadziałało w pełni musi być przez pozostałych graczy przestrzegane parę zasad.
Oznacza to że musimy w grze, nie jako smoki ale jako gracze (ludzie) posiadać takie przymioty jak:
-rzetelność
-uczciwość
-prawdomówność
-przestrzeganie zasad
Przykłady:
- Zauważyłem że w części regulaminu dużo jest o statusie głód. W przygotowanym przeze mnie PDF-ie na stronie 142
a w grze tutaj http://dorlana.webd.pl/sws/viewtopic.php?t=20
przytoczę:
142 Jeżeli smok ukończył siedem księżyców i jest zdolny do polowania, to może być głodny. Jeżeli smok ukończył 10 księżyców to zyska status "głodny" nawet jeśli będzie niezdolny do polowania. I wreszcie, jeżeli miną dwa tygodnie od poprzedniego nakarmienia smoka.
143 Smoka trzeba nakarmić raz na miesiąc porcją mięsa lub owoców (4/4 sztuk mięsa lub owoców).
Jeżeli nie nakarmisz swojej postaci w przeciągu dwóch tygodni od zmiany statusu na "głód", smok staje się coraz bardziej osłabiony. Szesnastego (16) dnia od zmiany statusu traci Punkt Atrybutu. Dnia 21 od zmiany statusu traci kolejny Punkt Atrybutu, 28 dnia kolejny... I tak aż do momentu, w którym którykolwiek Atrybut osiągnie poziom 0 - wtedy postać umiera. Uważaj więc i troszcz się o ten aspekt smoczego życia, bo utraconych w ten sposób Atrybutów nie odzyskasz!
Sprawdziłem kiedyś statut głodu w stadzie i okazało się że prawie 80% cierpiało długotrwale z głodu a niektóre smoki miały dwumiesięczny głód. O dziwo, były aktywne na forum, a niektóre nawet posiadały mięso.
Co to oznacza? Ano brak rzetelności (absolutnie nie posądzam o nieuczciwość). Nie chodzi mi tu o to aby było jak w aptece. Ale bez przesady. To też część mechaniki gry.
- Drugą istotną rzeczą jest odpisywanie lub nie. Nie wiem jakie panują zasady podczas prowadzenia fabuł. Mnie jednak razi to że nie wiem czy jakaś fabuła jest zakończona lub nie. Smok przybywa na na jakiś teren i zastanawia się.... sam tu jestem czy są jeszcze jakieś duchy, złe widma nawiedzające mnie, a może to niestrawność bo widzę smoki, a ich tu nie ma. No bo nie wiem czy ktoś zakończył fabułę, bo nie ma go od kilku tygodni na danej lokalizacji, mimo że jest aktywny. Nie wiem czy istnieje taka zasada że kończąc fabułę piszę że odchodzę, odlatuję, odpływam, teleportuję się, znikam, spalam się, eksploduje, zostaję zjedzony czy cokolwiek, byle nie straszyć jako widmo. Rozumiem, nie ma mnie na forum, połamałem ręce, są w gipsie przez cztery tygodnie. Ale jestem aktywny w jednych miejscach a straszę w innych, to tego nie rozumiem.
Przepraszam że się tak rozpisałem. Jestem niedoświadczonym graczem. Mogę się mylić i liczę na dyskusję.
Jejku, nie wiem czy komuś się będzie chciało tyle czytać, choć niektórzy z graczy to dają tekstu że....o jej. Różne style, różne metody narracji. Teksty są czasem wyważone, inne posiadają emocje. Widzę też rękę niezwykle doświadczonych (przynajmniej mam takie wrażenie) pisarzy. No POCHWAŁA pisana samymi wielkimi literami. Gdyby jeszcze tak więcej przyłożyć się do rzetelności w prowadzeniu statystyk, chętniejszego odpisywania na posty skracając czas oczekiwania to...(mam nadzieję że nie zgorszę nikogo)orgazm.
Cieszę się że jestem z Wami. Jeśli się też cieszycie to zniesiecie, gdy napiszę więcej. Chyba że uważacie że się czepiam.[/quote]
Problem porzucania rozpoczętych juz wątków przez graczy niestety jest trudny do zwalczenia - wymagało by to kontroli ze strony administracji.
Trzeba by było określić po jakim czasie dany wątek wygasa (z dodatkowym uwzględnieniem nieobecności) w przypadku braku aktywności + trzymać przy tym pieczę nad mnóstwem tematów na raz i każdy rozsadzać w ten sam sposób. (sprawdzenie daty ostatniego wpisu + sprawdzenie nieobecności + napisanie postu o zakonczeniu wątku)
Choć zawsze można sobie poradzić z tym inaczej - miejsca opisane w poszczególnych tematach nie obejmują jednego konkretnego punktu na mapie, a całkiem spory obszar. Tematy nie są zarezerwowane jedynie dla graczy, którzy wspólnie prowadzą fabułę, można prowadzić dwa niezwiązane ze sobą wątki (choć wiąże się to z lekkim balaganem...)
Jeśli dobrze sformulujesz swoje uwagi i zechcesz zasugerować jakieś zmiany to zajrzyj do działu Dodatkowe->Propozycje
Ostatnio zmieniony przez Lisi Kolec 2016-01-30, 10:54, w całości zmieniany 1 raz
Nawet armia osób nadzorujących nie zastąpi chęci graczy, by samodzielnie się sobą zaopiekować (głód, statystyki, klimatyczność, a także praktyczne rzeczy jak odchodzenie z tematów czy uwzględnianie obecności z nich osób innych ).
_________________
[■HIENA|■RIT|■FAO]
Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady, zauważyłeś jakieś nieprawidłowości - sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!
Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu. Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Jeśli chodzi o fabuły, sprawdzam kiedy ktoś ostatnio odpisał, a jak już długo nie odpisuje to po prostu zaczynam swój wątek, w razie czego dokończą sobie fabułę równolegle. >:P
I propsy za wydrukowanie. o:< Ja na początku miałam poradniki otworzone w nowej karcie. >:P
_________________
A T U T Y: II.Pamięć Przodków - Smok zna słabe punkty drapieżników, przez co ma -1 do ST do Ataków/Obron podczas walki z nimi. III. Tropiciel - Raz na dwa tygodnie smok znajduje na polowaniu zwierzę dające 4/4 mięsa, niezależnie od tego czy go szuka. (8.10)
Dodatkowo raz na miesiąc podczas modlitwy w świątyni otrzymuje dar od swojego patrona. IV.Znawca Terenów - Raz na dwa tygodnie smok napotyka na polowaniu zdobycz [4/4], kamień (13.09).
IV. Wybraniec Bogów - dodatkowy 1 sukces przy rzutach na dowolnie wybraną przez siebie akcję raz na pojedynek, czy polowanie(raz na 2 tygodnie) P O S I A D A N E:
1X Żeton Złoty, 1X Żeton Srebrny, 2X Żeton Brązowy
*zbiera szczękę z podłogi po zobaczeniu poradnika*
No nieźle. Tego się kompletnie nie spodziewałam. Powiem szczerze - szacun za to.
Co do samej mechaniki forum: jeśli robi się po 10 odpisów dziennie, a nawet jakby robić po dwa na dzień, to mechanika łatwo wchodzi do głowy, już choćby podczas ćwiczeń na MG. Ja zaczęłam grać w wakacje, i miałam wtedy baaardzo dużo czasu, więc ogarniałyśmy razem z Dynami i kimś jeszcze (przykro mi, nie pamiętam już ) wszystkie możliwe odpisy. Każdy gracz, który był aktywny, miał po 3 odpisy od MG dziennie (bo i takie jest ograniczenie, które Admi wprowadziła właśnie wtedy, jeśli się nie mylę ). Przy takiej częstotliwości nie jest to trudne - a ja zaczynałam mając otwarty konkretny dział, znając dobrze podstawy i tylko wspomagając się tym, co potrzeba.
Jeśli zaś chodzi o niedokończone fabuły i fabularne życie postaci w ogóle, to... Naomi ma rację, niestety. Nic nie zastąpi tego, żeby gracze sami chcieli. No a czasem nie da się wszystkiego dopilnować, bo np. w trakcie fabuły komuś nagle coś wypadnie, nie będzie go kilka dni (czasem tygodni) i tak się ciągnie wątek. Na szczęście na forum możliwa jest bilokacja, dzięki czemu nie ma potrzeby tak się do tego przyczepiać, tak myślę. Po prostu trzeba brać temat, gdzie najdawniej nikt nie odpisywał, albo spojrzeć na pierwszy post w temacie, gdzie określone jest, jak duża jest lokacja. Dobrym przykładem są granice, które nie są małą przestrzenią i może tam być wiele smoków na raz i toczyć fabuły, nie przeszkadzając sobie wzajemnie - o ile ktoś potem się potrafi odnaleźć w chaosie odpisów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum