FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Profil Zaloguj Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Administrator
2014-01-08, 20:14
Drapieżniki
Autor Wiadomość
~ Administrator 

Jej Wysokość Ropuch



Wiek: 28
Dołączyła: 07 Sty 2014
Posty: 12709

Wysłany: 2014-01-08, 20:11   Drapieżniki

    DRAPIEŻNIKI
    Na terenach Smoków Wolnych Stad można spotkać wiele drapieżników. Nigdy nie wiadomo, kiedy spotka się z nimi oko w oko. Najlepiej jest wiedzieć o nich jak najwięcej, by znaleźć ich słabe punkty i móc zwyciężyć walkę nawet z silniejszym przeciwnikiem.

→ Barakuda

Opis wyglądu: ryba o silnie wydłużonym i niemal cylindrycznym ciele, o barwie od srebrzystozielonej do srebrzystoszarej z ciemniejszymi plamami na bokach. Intensywność ubarwienia zmienia się w zależności od otoczenia. Paszcza jest uzbrojona w ostre zęby. Łuski od strony grzbietowej są duże i twarde. Ma duże oczy, ale ich rozstaw uniemożliwia dostrzeganie przedmiotów tuż przed nią. Jest dość duża, ale krótsza i lżejsza od przeciętnego smoka, osiągając maksymalnie 1 smoczego ogona.
Sposób walki: nagły, szybki atak, wykorzystujący piekielnie ostre zęby do gryzienia ofiary.
Dieta: mięsożerność
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: morza i oceany. Nie może wyjść na ląd.
Populacja: Dość liczna
Statystyki: S: 1 |W: 1 |Z: 3 |M: 1 |P: 2 |A: 1
Mięso: 3/4
Zagadka:
Szkice:

→ Bazyliszek

Opis wyglądu: Z pozoru podobne do smoków. Mają jednak krótkie łapy, przez co są ponad połowę niższe, krótkie szyje i masywne, krótkie ogony będące wyższe niż szersze (co zapewne ułatwia im pływanie), wystające po bokach pyska kły. Brak im skrzydeł i rogów jak u smoków i jak bagniste umieją spluwać kwasem, ale nie robią tego często. Niektóre osobniki posiadają pióra wyrastające z końca ogona, być może jest to oznaką płci, ale tego smoki jeszcze nie odkryły. Poza tym zawsze są zielone. Brudnozielone, matowozielone, jasnozielone, ale zielone. Mimo niewielkiego wzrostu są też masywne i zwinne, przez co bywają dość trudnym przeciwnikiem.
Znane zachowania: W porach deszczowych najczęściej wychodzą ze swych kryjówek – parami, bo takowe tworzą gdy są zdolne do rozrodu. Nie tolerują konkurencji, w tym smoków, które zagrażają ich terenom lęgowym. Rozmnażają się na jesień, kiedy jest jeszcze ciepło i spadają deszcze. Wtedy są najbardziej śmiałe. Przepędzają wszystko, co może im zagrażać lub zabijają to dla pożywienia. Jaja przez zimę trwają pod grubą warstwą ziemi, by wykluć się wczesną wiosną.
Sposób walki: Czają się ukryte blisko nor i atakują niezwykle szybko, niespostrzeżenie. Kąsają, polegając na sile swoich imponujących szczęk. Czasem plują kwasem.
Dieta: mięsożerność
Inne: -
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
Występowanie: bagna lub wilgotne lasy.
Populacja: Niezbyt liczna.
Statystyki: S: 4 |W: 3 |Z: 3 |M: 2 |P: 2 |A: 1
Mięso: 3/4
Zagadka: Nie ma skrzydeł, ni rogów, ni kolców na grzbiecie, ale podobny do smoka. Strzeż się jego ryku, ale jeszcze bardziej kwasu. O kim mowa?
Szkice: wersja 1, wersja 2

→ Bies

Opis wyglądu: Potężna istota rozmiarami zbliżona do niedźwiedzia. Posiada umięśnione cielsko pokryte krótką, szorstką szczeciną i gęstą grzywą na karku. Jego wąski łeb zakończony jest paskudnie wykrzywioną, pełną kłów paszczą, a z czoła Biesa wyrasta imponujące, groźne dla jego przeciwników poroże. Zarówno jego skóra jak i futro przybierają odcienie brązu i ciemnej zieleni, zapewniając stworowi naturalny kamuflaż w lesie. Jego przednie kończyny zakończone są długimi szponami, a tylne uwieńczone są racicami. Całości dopełnia cienki, przywodzący na myśl ten należący do dzika, ogon.
Znane zachowania: Prowokuje do walki stając na tylnych kończynach i rycząc wyzywająco na przeciwnika. Bardzo agresywny i terytorialny.
Sposób walki: Do ataku wykorzystuje szpony przednich łap i potężne poroże.
Dieta: mięsożerność
Inne: Nie może pływać.
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: Puszcze, starsze lasy.
Populacja: nieliczna.
Statystyki: S: 4 |W: 2 |Z: 2 |M: 1 |P: 2 |A: 1
Mięso: 4/4
Zagadka: Nie widzisz mnie tu, nie widzisz mnie tam, kamuflaż dobry mam, a gdy zobaczysz zębatą paszczę mą, koszmary nocą ci się przyśnią.
Szkice:

→ Błotnik

Opis wyglądu: Spory owadopodobny stwór, osiągający nierzadko rozmiary zbliżone do wielkości łba dorosłego smoka. Na pierwszy rzut oka przypomina skrzyżowanie świetlika z szerszeniem. Jego odwłok, bladożółty w dzień i świecący jasno w nocy, zakończony jest ostrym żądłem. Niewielka, owadzia głowa zaopatrzona jest w szczękoczułki na tyle ostre by stworzenia mogły przebić się przez smoczą łuskę.
Znane zachowania: Spotykane są jedynie w grupach, zwykle czterech do sześciu osobników. Pojawiają się jedynie nocą i wabią ofiary na tereny podmokłe, błyskając odwłokami blisko ziemi by udawać kamienie szlachetne lśniące w blasku księżyca.
Sposób walki: Żądlenie, gryzienie.
Dieta: padlinożerność
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Bagna.
Populacja: liczna.
Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 1| M: 0| P: 1| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka:
Szkice:

→ Brzeginia

Opis wyglądu: Brzeginie, inaczej Rusałki, to dwunogie istoty o połowę niższe od smoków, o bladoniebieskiej, zawsze wilgotnej skórze. To wyjątkowo urokliwe stworzenia o długich, gęstych włosach – najczęściej srebrnych – w które wplatają typowe dla terenów wodnych kwiaty i rośliny. Posiadają duże, srebrne oczy o niewidocznych źrenicach i drobne nosy. Ich wygląd zmienia się nieznacznie w zależności od nastroju. Wesoła, zadowolona Rusałka, jeśli nie liczyć kolorystyki, przypomina ludzką kobietę. Jednak jeśli zajdzie się jej za skórę jej twarz wydłuża się, zęby stają się ostrymi kłami a pazury wydłużają się groźnie.
Znane zachowania: Rusałki bardzo lubią towarzystwo – będą próbowały zmusić napotkane smoki by z nimi pozostały. Na próbę ucieczki zareagują atakiem. Jedynym pokojowym sposobem na przekonanie Brzeginki, że powinna smoka wypuścić jest zadanie jej zagadki na którą nie będzie znała odpowiedzi.
Sposób walki: ataki magiczne związane z żywiołem wody, ataki pazurami.
Dieta: wszystkożerność.
Inne: może stosować magię. Jest stworzeniem podwodnym. Nie jest w stanie oddychać powietrzem, więc nie wychodzi na ląd. Jest odporna na ataki magiczne powiązane z żywiołem wody.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: Źródła rzek, niewielkie jeziorka.
Populacja: nieliczna.
Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 1| M: 3| P: 1| A: 1
Mięso: 2/4
Zagadka: Jestem jak człowiek spoglądający na spokojną taflę jeziora, ale lepiej mnie nie złość bo poznasz prawdziwego potwora.
Szkice:

→ Chmurnik

Opis wyglądu: Chmurnik, inaczej poświst, to niematerialna istota przypominająca Cienia. Jego ciało stanowi kłąb szarego, duszącego dymu, ale Chmurnik jest znacznie jaśniejszym i mniejszym od Cienia osobnikiem. Z daleka niemalże nieodróżnialny od białego obłoku. Ich lśniące ślepia, najlepiej widoczne w ciemności do złudzenia przypominają kosztowne błyskotki.
Znane zachowania: Żyją pośród chmur na niebie, a zstępują na ziemię jedynie po to by pożywić się kamieniami szlachetnymi. Nie atakują pierwsze, ale sprowokowane oddają pięknym za nadobne. Smoki atakują je dla kamieni szlachetnych, ale jeśli Poświst ucieknie agresorowi może sprawić że smok pożałuje chciwości – chmurniki potrafią lokalnie kontrolować pogodę i mogą wyrządzić poważne szkody Stadu.
Sposób walki: Ataki magiczne.
Dieta: kamieniożerność.
Inne: może latać. Może stosować magię. Nie może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: chmury, szczyty gór, czasem pojawia się ponad drzewami.
Populacja: niezwykle rzadkie.
Statystyki: S: 0| W: 1| Z: 1| M: 3| P: 1| A: 1
Mięso: 0/4, po zabiciu ciało chmurnika staje się kamieniem szlachetnym.
Zagadka: Jestem jak chmura choć chmurą nie jestem, nie zrobię ci krzywdy jeśli ty nie zechcesz skrzywdzić mnie. Lepiej daj mi spokój jeśli lubisz ładną pogodę.
Szkice:

→ Chochlik

Opis wyglądu: Niewielki, nieproporcjonalnie zbudowany z kończynami znacznie zbyt długimi w porównaniu do tułowia. Ciało jest chronione drobniutką łuską o zazwyczaj zgniłozielonej barwie. Na chudej szyi osadzona jest duża głowa, a wzrok smoka od razu przykuwają czarne, wyłupiaste oczy o zaskakująco bystrym spojrzeniu. Dzięki swoim rozmiarom i ubarwieniu bardzo trudno go wypatrzyć. Jest obdarzony długimi, ostrymi szponami, które mogą narobić wiele szkód słabszym smokom.
Znane zachowania: Szczególnie aktywne nocą. Potrafią się niezauważone zakraść pod sam nos smoka. Żywią się od orzechów pod nadgniłe owoce, w porze zimowej wykopują korzonki i dietę uzupełniają mięsem. W walce nie odpuszczają aż do śmierci - swojej lub przeciwnika.
Sposób walki: Bardzo dobrze się kamuflują i być może czekają aż niezbyt bystry smok podejdzie w zasięg chochlika. Ich ślina wytwarza toksyny, które mogą sparaliżować na krótki czas nawet dużą ofiarę, jeżeli dostanie się do ran.
Dieta: mięsożerność.
Inne: Nie może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Głównie leśne tereny, ale spotykany także na równinach.
Populacja: Dość liczna.
Statystyki: S: 1 |W: 1 |Z: 2 |M: 1 |P: 1| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka: -
Szkice: -

→ Cień

Opis wyglądu: To po prostu strzępy dymu, które w razie potrzeby mogą przybierać rozpoznawalne przez smoki kształty. Te istoty ukrywają się w cieniu i przemieszczają w nim. Mogą być więc bardzo, bardzo niewielkie jak i ogromne. Zazwyczaj bystry smok może dostrzec w chmurze cienia świecące punkciki, będące jego oczami, mające kolory od krwistej czerwienie po biel.
Znane zachowania: Niewiele wiadomo o zwyczajach cienia, poza tym że praktycznie niemożliwym jest go dostrzec nim nie będzie za późno.
Sposób walki: Nie mają ciała i wrażliwi są tylko na magiczne ataki. Sami atakują i bronią się tylko magicznie. Stworzone są z magii, dzięki niej poruszają się a nawet przenikają martwe przedmioty. Nie można zabić cienia, można go najwyżej tymczasowo wyczerpać, po czym potrzebuje nieco czasu na regenerację.
Dieta: kamieniożerność.
Inne: może stosować magię. Odporny na ataki fizyczne z wyjątkiem ognia. Może latać i przebywać pod wodą.
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: Głównie jaskinie i gęste lasy.
Populacja: Bardzo nieliczna.
Statystyki: S: 1 |W: 2 |Z: 3 |M: 4 |P: 1| A: 1
Mięso: 0
Zagadka: Jestem, choć różnię się od innych. Nie dotkniesz mnie ani nie złapiesz, choć jestem. Nie opiszesz mnie, choć wyglądam. Czym jestem?
Szkice: wersja 1

→ Delfin

Opis wyglądu: Ssak morski obdarzony dużą inteligencją i przyzwyczajony do życia w stadzie. Ma opływowe ciało z dwoma płetwami brzusznymi, jedną ogonową i jedną grzbietową. Posiadają gładką skórę zazwyczaj w kolorze szarym z ciemniejszym grzbietem i jaśniejszym brzuchem.
Znane zachowania: jest zwierzęciem stadnym, często igraszkującym w wodzie. Jest zaskakująco inteligentny, może ze swoim smoczym partnerem mentalnie porozumiewać się za pomocą słów. Nie atakuje smoków, chyba że one zaatakują jego pierwsze.
Sposób walki: preferuje uderzenia płetwami.
Dieta: mięsożerność.
Inne: oddycha powietrzem, ale przebywa wyłącznie w środowisku wodnym.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: morza i oceany.
Populacja: dość liczna.
Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 2| A: 1
Mięso: 3/4
Zagadka:
Szkice:

→ Demon

Opis wyglądu: Prawdopodobnie najbardziej odrażający i najgroźniejszy stwór, jakiego widziała ziemia. Wysokości smoka, dwunogi, potężnie umięśniony. Jego nogi zakończone są kopytami, zaś dłonie pazurzastymi palcami. Pokryty grubą łuską koloru ciemnej krwi. Ma skrzydła, dość duże, ale nie na tyle, by go gdziekolwiek unieść, służą one głównie potężnym ciosom, które mogą łamać kości przeciwnikom. Ze spłaszczonego łba wyrastają dwa, zakręcone do góry czarne rogi. Wykrzywione w grymasie usta ukazują komplet ostro zakończonych zębów. Płaski nos, z którego przy wydychaniu uwalnia się ciemny dym.
Znane zachowania: Niezwykle agresywny. Krąży o nich mit, jakoby były kiedyś smokami opętanymi przez Tarrama Upadłego.
Sposób walki: Jeden z najgroźniejszych przeciwników, wprawiony w magii i silny niczym smok. Kiedy dostrzeże przeciwnika nie cofnie się przed niczym, nie będzie miał litości ani żadnych zahamowań. Pierwszy cios to zwykle cios skrzydłem, czyli próba złamania kości, a potem następuje kolej pazurów lub magii, aby dobić zdobycz.
Dieta: mięsożerność.
Inne: jest odporny na magię. Może korzystać z magii. Nie może pływać. Może wędrować po terenach górskich.
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
Występowanie: Na skrajach bagien i w najstarszych puszczach.
Populacja: Bardzo rzadki.
Statystyki: S: 4 |W: 2 |Z: 2 |M: 4 |P: 1| A: 1
Mięso: Zatrute; 0/4
Zagadka: Strzeż się! Stworzenia mroku, pławiące się w okrucieństwie i złu. Nie próbuj ich zabić własnymi łapami, a najlepiej uciekaj. Nie śmiej się, że nie mogą latać, bo ich skrzydła i tak sieją strach. Czym są?
Szkice: -

→ Drakonid

Opis wyglądu: Przypomina sporych rozmiarów jaszczurkę i jest podobny do nich w swoich zachowaniach, wielkością jednak bliżej mu do smoków. Ma rozwidlony język, malutkie łuseczki przybierające kolor od brudnobrązowego do soczytej zieleni. W chwilach zagrożenia może biec tylko na tylnych łapach, potrafi też bez szkody dla siebie odrzucić ogon. W odróżnieniu od smoków nie zieje niczym. Pomiędzy łapami przednimi a tylnymi na krótką błonę, która w sprzyjających warunkach umożliwia mu szybowanie na niewielkie odległości.
Znane zachowania: Stadne stworzenie, grupa zwykle liczy od trzech osobników. Nie są zbyt bystre. Są płochliwe, ale w obronie terytorium przerażająco żarliwe. Uwielbiają wspinać się, a potem szybować. Żywią się zwykle roślinnością i owocami roślin.
Sposób walki: Nie ma kłów, ale jego pazury mogą okazać się dość poważnym kłopotem.
Dieta: roślinożerność.
Inne: Może wędrować po terenach górskich. Nie może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: Tereny górskie i podgórskie
Populacja: Niezbyt liczna.
Statystyki: S: 2|W: 2 |Z: 3 |M: 1|P: 1| A: 1
Mięso: 3/4
Zagadka: Wcale nie jestem smokiem, choć do smoka podobnym. Nie zieję, ale latam, chociaż nie mam skrzydeł. Czym więc jestem?
Szkice: wersja 1

→ Ekimma

Opis wyglądu: Ekimmy to wampiry niższego rzędu, bezrozumne i pałające chorą miłością do krwi, zgarbione i poruszające się na dwóch długich i umięśnionych nogach, zwieńczonych trzema palcami o potwornie długich pazurach, które są jeszcze bardziej przerażające w przypadku ich rąk. Są wyższe od smoka, ale przy tym dosyć chude, pokryte skórą mieniącą się z reguły odcieniami szarości, czerni, bieli i czerwieni. Z daleka przypominają przerośnięte, wychudzone nietoperze. W typowo nietoperzej, niewielkiej raczej głowie osadzona jest para małych, lśniących, ciemnych oczu, a w pysku znajduje się kilka długich, pożółkłych zębisk. Łeb Ekimmy otacza imponująca, biała, szara lub czarna grzywa. Wampir ten posiada również parę skrzydeł delikatnej, żyłkowanej, czerwonej błonie.
Sposób walki: Drapieżnik używa swoich zębisk oraz pazurów do brutalnego rozszarpywania ciała przeciwnika.
Dieta: mięsożerność
Inne: Może latać, nie może używać magii. Nie może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: Zwykle kryje się w jaskiniach. Wychodzi poza nie jedynie w porach nocnych. Unika pustyń.
Populacja: Niezbyt liczna/rzadka - do ustalenia.
Statystyki: S: 1 |W: 2 |Z: 3 |M: 1 |P: 3 |A: 1
Mięso: -/4, trujące dla smoka

→ Feniks

Opis wyglądu: Duży, wielkości smoczego łba, podobny do orła ptak, którego pióra zdają się nieustannie płonąć. Występują różne odmiany zabarwienia płomieni, od czerwonych poprzez złote po niebieskie. Dziób ma zazwyczaj prosty, ostro zakończony, a jego ciemne, najczęściej czarne ślepia wyróżniają się na tle trawionego wiecznym ogniem ciała drapieżnika.
Znane zachowania: uwielbia błyskotki, w tym jaskrawe smocze łuski. Terytorialny, wiedzie przede wszystkim samotne życie, pomijając krótkie okresy lęgowe raz na dwa obroty.
Sposób walki: wykorzystuje ostry dziób kłuje i krótkie, ale ostre pazury. Preferuje korzystać z magicznego ognia.
Dieta: wszystkożerność.
Inne: jest odporny na magię i ataki opierające się na żywiole ognia. Może używać magii. Potrafi latać. Zanurzenie w wodzie nawet na chwilę może być dla niego śmiertelne. Może wędrować po terenach górskich.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: pustynie, tereny górskie.
Populacja: bardzo rzadki.
Statystyki: S: 1 |W: 2 |Z: 1 |M: 4 |P: 1 | A: 1
Mięso: 0
Zagadka: Z popiołów powstaje i w popiół się obracam, kim jestem ?
Szkice:

→ Goblin

Opis wyglądu: Wielkości chochlika, jest w przeciwieństwie do niego korpulentny i w strategicznych miejscach pokryty gęstym czarnym włosiem. Skórę ma koloru szarego. Okrągły łeb dziwnie spłaszczony, a spomiędzy zbyt mięsistych warg wystają ostre, spiczasto zakończone zęby.
Znane zachowania: Bardzo paskudne stworzenia. Potrafią zastawiać pułapki i znęcać się nad zdobyczą. Jeśli poczują smoka, to potrafią same go wytropić. Ulubiony smakołyk to zgniła ryba.
Sposób walki: Gryzie i drapie, a rany przez niego zadane bez wątpienia zaprowadzą do paskudnej infekcji, jeśli Uzdrowiciel nie zajmie się nimi od razu.
Dieta: mięsożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Wszędzie.
Populacja: Bardzo liczna.
Statystyki: S: 2 |W: 1 |Z: 1 |M: 1 |P: 1| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka: Jestem karłem, szarym niczym kamień. Nieświeża ryba to ma ulubiona przekąska. Kim jestem?
Szkice: -

→ Gryf

Opis wyglądu: Potężny, nieco większy od smoka, o bardzo charakterystycznej budowie ciała: tułów lwa i łeb orła. Jest obdarzony potężnymi skrzydłami, zaś jego łapy są zakończone bardzo groźnie wyglądającymi szponami czarnymi jak węgle. Jego futro ma złocistą barwę, zaś pióra białą niczym śnieg, a oczy ma przenikliwie żółte.
Znane zachowania: Są inteligentne i dumne, omijają smoki szerokim łukiem. Tworzą niewielkie społeczności, gnieżdżąc się w pobliżu górskich szczytów, ale czasem młodsze osobniki odwiedzają równiny, by zaspokoić ciekawość. Nie boją się zaatakować smoka.
Sposób walki: Drapie, dziobie w oczy, czasem czaruje.
Dieta: mięsożerność.
Inne: może korzystać z magii. Może latać. Może wędrować po terenach górskich.
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: Góry i tereny podgórskie.
Populacja: Stosunkowo liczny.
Statystyki: S: 3 |W: 3 |Z: 3 |M: 1 |P: 2| A: 1
Mięso: 4/4
Zagadka: Duma unosi ich skrzydła. Obserwuj niebo, bo stamtąd atakują niespodziewanie. Ich ryk potrafi ogłuszyć, choć mają coś wspólnego z ptakami. Co gorsza, mogą Ci spokojnie uciec, jeśli dosięgnie Cię ich magia. Czym są?
Szkice: wersja 1

→ Harpia

Opis wyglądu: Przypomina uskrzydlonego chochlika, tylko nie ma zielonej skóry, a niebieską. Jej skrzydła są pokryte zazwyczaj szarymi lub brązowymi piórami i całkiem skutecznie utrzymują ją w powietrzu, dając jej możliwość zręcznego atakowania z góry. Jej pysk pełen jest ostrych, chociaż nie imponujących rozmiarami zębów.
Znane zachowania: Jest bardzo głośna, w czasie walki, polowań, czy odpoczynku potrafi skrzeczeć i piszczeć do innych harpii. Tworzy niewielkie grupy, broniąc pary gniazdującej. Zwykle wokół jej gniazd ziemia usłana jest kośćmi pożartych zwierząt.
Sposób walki: Przeraźliwie, wręcz ogłuszająco wrzeszczy podczas agresywnych ataków, dla nielicznych kończy się to ogłuszeniem. Poza drapaniem potrafi też wznosić ciężkie obiekty i spuszczać je na niczego niespodziewającą się zdobycz lub smoka.
Dieta: mięsożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: Lasy u stóp gór.
Populacja: Stosunkowo liczna.
Statystyki: S: 1 |W: 2 |Z: 3 |M: 1 |P: 2| A: 1
Mięso: 2/4
Zagadka: Nie człowiek, nie ptak, ale ma w sobie coś z obojga. Jej skrzeczenie może obudzić zmarłych. O kim mowa?
Szkice: wersja 1

→ Hipogryf

Opis wyglądu: Krewny gryfa. Jego przednie łapy podobne są do ptasich odnóży, zaś tylne wieńczą końskie kopyta. Ma nieco dłuższą szyję i bardziej masywny dziób niż gryf. Tułów jest koński od łopatek po zad, ma też koński ogon. Bardzo dobrze skacze, jest też całkiem zwinny w locie. Zwierze wygląda na bardzo wytrzymałe i silne. Umaszczenie przedniej części ciała zwykle przechodzi od bieli do brązu, zaś tylne ma maść siwą, kasztanowatą, karą czy bułaną.
Znane zachowania: Spokojne, zrównoważone stworzenia, mało kiedy reagują agresywnie. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której zagrożone są ich młode, a wtedy mogą okazać się bardzo potężnym przeciwnikiem.
Sposób walki: Dziobią, kopią, drapią. Ich kopnięcie jest bardzo groźne. Choć kopyta nie są bardzo masywne zwierzę dobrze wie jak zadać śmiertelny cios. Trzyma przeciwnika w polu widzenia, nie dopuszcza go do boków, jedynie przed lub centralnie za siebie.
Dieta: wszystkożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: Lasy na wyżynach.
Populacja: Nieliczna.
Statystyki: S: 2 |W: 4 |Z: 2 |M: 1 |P: 2| A: 1
Mięso: 4/4
Zagadka: Koń i orzeł, orzeł i koń. Nie ma kopyt lecz pazury, nie ma pyska a ma dziób. Zad ma koński, a skrzydła orle. Czym jest?
Szkice: wersja 1

→ Hydra

Opis wyglądu: Budową przypomina masywnego, szerokiego smoka. Zwłaszcza przy piersi bo jakiż smok zmieściłby pięć szyi zwieńczonych bezmózgimi głowami? Ma długi ogon i szerokie, mocne łapska. Nie posiada skrzydeł. Między palcami ma błonę pławną. Ich masa i ilość szczęk przeważa nad zwykłym smokiem, którego przerasta wzrostem.
Znane zachowania: Hydra zdecydowanie jest niemądrym stworzeniem. Ma zajawki na myślące stworzenie, natura jednak obdarzyła łby skrajnie różnym i równie wybuchowym charakterem, przez co dochodzi nawet do morderstw w obrębie jednego ciała. Nie znaczy to, że są niebezpieczne. Poluje też na smoki i inne hydry, jeżeli są tej samej płci. Czasem łowi ryby.
Sposób walki: Używa swoich licznych szczęk do poszarpania pożywienia.
Dieta: mięsożerność.
Inne: Może zwinnie pływać. Oddycha powietrzem i może wychodzić na ląd.
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: Płytkie jeziora, szerokie rzeki, rozlewiska i bagna.
Populacja: Bardzo nieliczna.
Statystyki: S: 4 |W: 3|Z: 3 |M: 1 |P: 1 A: 1
Mięso: 4/4
Zagadka: Wiele głów stanowi jedno. Kłócą się i walczą, ale żyć bez siebie nie mogą. Krąży pogłoska, że, jak na złość, w miejscu jednego wyrasta dwóch kolejnych. O kim mowa?
Szkice: -

→ Jednorożec

Opis wyglądu: Jest to drobnej budowy, niewysoki koń. Jego futro jest białe i w jakiś sposób nigdy się nie brudzi. Jest lśniące i bardzo miękkie. Ma duże, błękitne, rybie oczka. Jego ogon ma w sobie kręgi i zakończony jest kitą przy stawach pęcinowych. Ich kopyta mają bardzo ostre raciczki. Tym, co najbardziej wyróżnia je pośród koni to róg. Wydaje się, jakby był z porcelany – biały, mleczny, niemal przeźroczysty, poskręcany wokół własnej osi. Im bardziej jest wykręcony i dłuższy, tym zwierze jest starsze.
Znane zachowania: Spokojne i zrównoważone. Na widok smoka wpadają w panikę i szał. Zwykle próbują uciekać, zdarza się jednak, że bez zastanowienia szarżują na smoki. Gdyby te wychodziły poza boską barierę zauważyłyby, że każde zmasakrowane truchło jednorożca przesiąknięte jest zapachem równinnych. Zwykle pasą się na trawach.
Sposób walki: Szarżują atakując niełamliwym rogiem. Brykają atakując kopytami. Używają magii precyzyjnej do utrudniania walki przeciwnikom najczęściej ich oślepiając.
Dieta: roślinożerność.
Inne: odporny na ataki magiczne. Może używać magii.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: Blisko barier Naranlei; wszędzie, rozproszone
Populacja: Na skraju wyginięcia.
Statystyki: S: 2|W: 1 |Z: 2 |M: 4 |P: 1| A: 2
Mięso: 3/4
Zagadka: Dotknięty przez niewinność, na róg nadzieje każde zagrożenie. Tętent kopyt zwiastuje to mityczne stworzenie. O czym mowa?
Szkice: wersja 1, wersja 2, wersja 3

→ Kelpie

Opis wyglądu: Z daleka przypomina karego jednorożca, o silnych kończynach i szlachetnym pysku ozdobionym rogiem wyrastającym z czoła. Kelpie w obronie własnej potrafi nieznacznie zmienić swój wygląd - kopyta zamieniają się w łapy posiadające długie pazury, a w pysku pojawia się wiele ostrych i piekielnie niebezpiecznych zębów. Cechą charakterystyczną jest też to, że kopyta kelpie nie mogą dotknąć suchego lądu, gdyż wtedy traci ona większość mocy. Jest to duch wód, który strzeże ich spokoju, a czasem po prostu zgarnia je dla siebie.
Znane zachowania: Swym pięknem potrafi zwabić w swój zasięg nawet najbardziej inteligentną zdobycz. Potrafi też często niespodziewanie wyprysnąć z bagna lub brzegu jeziora i napaść niczego niespodziewającego się smoka. To stworzenia mięsożerne. Są bardzo zaborcze względem swojego zbiornika wodnego - w jednym jeziorze nigdy nie zamieszkają dwie kelpie wyjąwszy okres godowy.
Sposób walki: Kopie, gryzie. Jest zadziwiająco zwinna i silna jak na wychudzone stworzenie. Potrafi używać magii w walce. Jej wycie jest niepodobne do zawołania żadnego innego stworzenia.
Dieta: mięsożerność.
Inne: może korzystać z magii. Nie może wędrować po terenach górskich.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: Zbiorniki wody słodkowodnej (od bagien po jeziora).
Populacja: Bardzo nieliczna.
Statystyki: S: 2|W: 1 |Z: 2 |M: 4 |P: 1| A: 1
Mięso: 3/4
Zagadka: Rogaty koń, który złapie cię zębami i wciągnie pod powierzchnię jeziora. Przed czym więc trzeba się mieć na baczności?
Szkice: wersja 1

→ Kobold

Opis wyglądu: Podobne do goblinów, nie mające jednak uszu i wydłużony pysk podobny do gadziego. Niewielkie, trochę krępe chodzące na dwóch krótkich nogach, mające ręce o czterech palcach i dużych pazurach. Odcień ich skóry podobny jest do chorobliwego żółtego, czasem bywają brunatne. Mają bardzo małe oczy.
Znane zachowania: Upodobania mają takie same jak gobliny. Trochę bardziej łaszące się na świeże mięso. Potrafią się pokusić o zaatakowanie wyrośniętego smoka w celu zdobycia pożywienia.
Sposób walki: Świetnie znają słabe punkty smoków, chociaż nie wiadomo skąd. Więc drapią, kopią wszystko, co będzie w ich zasięgu. Z pewnością nie lubią gryźć. Czasami wręcz potrafią z daleka rzucać kamieniami w niczego niepodejrzewającego smoka.
Dieta: mięsożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Tereny nizinne z wyjątkiem bagien i brzegu morza.
Populacja: Bardzo liczna
Statystyki: S: 2 |W: 1|Z: 1 |M: 1 |P: 1| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka: Pysk mam smoczy, ale karłem jestem. Zanim mnie dostrzeżesz, trafię cię kamieniem! Kim jestem?
Szkice: -

→ Kokatrys

Opis wyglądu: Kształtem przypomina dużego koguta wielkości mniej więcej łabędzia. Ma długą, wężowatą szyję pokrytą łuską oraz gadzi ogon. Dziób stworzenia wypełniają ostre, szpilkowate zęby, a jego jęzor jest długi i rozwidlony. Łeb Kokatrysa zdobią duże, żółte ślepia i koguci grzebień na jego czubku w przypadku samców. Skrzydła kreatury przypominają te którymi poszczycić mogą się nietoperze. Ciało stwora pokrywają wielobarwne pióra. Łapy, typowo ptasie, zaopatrzone są w długie i groźne szpony. Samica Kokatrysa jest nieco mniejsza i nie posiada grzebienia.
Znane zachowania: Są to stworzenia bardzo agresywne, atakują bez zastanowienia cel nawet znacznie większy od siebie. Często wygrzewają się w promieniach słońca. Potrafią bardzo słabo latać więc raczej nie atakują z powietrza.
Sposób walki: Skaczą na ofiarę próbując zadać jej rany pazurami i dziobem. Ich ukąszenia są jadowite, potrafią podobnie jak bazyliszki splunąć jadem.
Dieta: wszystkożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Lasy, rzadziej łąki.
Populacja: stosunkowo liczna.
Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 2| M: 0| P: 2| A: 1
Mięso: 2/4
Zagadka: Ni ptak, ni smok. Jego jad wypali wzrok.
Szkice:

→ Kotołak

Opis wyglądu: Mający pół metra wysokości kot. Bardzo zwinny o mocnych łapach. Uszy ma trochę dłuższe niż zwykły kot, dodatkowo są zakończone frędzlem. Futro ich jest szorstkie i bardzo objętościowe, przez co wydaje się masywny lub gruby. Zwłaszcza jego ogon, niemal zawsze napuszony wygląda na kilka razy większy niż jest w rzeczywistości. Kotołak nie różni się poza tym nadto od innych kotów. Bywa, że chodzą na dwóch łapach, i chyba przez to nadano im dość mylną nazwę kotołaka.
Znane zachowania: Są bardzo bitne, nie uciekają, nie poddają się, ale też są bardzo, bardzo inteligentne.
Sposób walki: Drapie po oczach, zwinnie umyka smoczym szponom. Czasem też gryzie, jednak przewaga masy u smoka utrudnia mu to zadanie.
Dieta: mięsożerność.
Inne: może korzystać z magii.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: Tereny zalesione.
Populacja: Średnio liczna.
Statystyki: S: 2 |W: 2 |Z: 3 |M: 1 |P: 1| A: 1
Mięso: 2/4
Zagadka: Nie poddam się nigdy, nikt mnie nie przechytrzy. Przypominam kota, lecz kotem nie jestem. Kim jestem?
Szkice: -

→ Kruk

Opis wyglądu: Czarny jak noc ptak o dość ponurym głosie. Jego imponująco smoliste pióra zainspirowały niejedną legendę, a oczy niczym czarne paciorki potrafią obserwować z dziwnie niepokojącą intensywnością. Mówi się, że zwiastuje śmierć. Jego potężny dziób może bez trudu przebić smoczą skórę.
Znane zachowania: Ptaki te cechuje niezwykła wręcz inteligencja i pamięć, są też niezwykle dobre w wypatrywaniu błyskotek.
Sposób walki: Używa swojego grubego dzioba do dziobania, a niewielkich szponów do drapania.
Dieta: wszystkożerny.
Inne: może mówić po osiągnięciu 2 poziomu Aparycji. Nie może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: wszędzie.
Populacja: dość liczna.
Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 2| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka:
Szkice:

→ Latawiec

Opis wyglądu: Latawce to istoty powstające z niespokojnych dusz smoków które splamiły honor swój lub swojego stada. Ich ciało stanowią gołe szkielety, których smocze kształty dopełnia widmowa poświata. W pustych oczodołach Latawców tlą się białe punkciki przypominające ogniki.
Znane zachowania: Chowają się w chmurach, czyhając na latające smoki. Nie interesują ich inne stworzenia. Czasami można zobaczyć na niebie Latawce przemykające w powietrznym tańcu, swą gracją kuszące smoki do dołączenia.
Sposób walki: Z zaskoczenia, atakują kłami i pazurami, często celują w skrzydła.
Dieta: kamieniożerność.
Inne: może latać. Może wędrować po terenach górskich. Może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: wszędzie, ale preferuje duże wysokości.
Populacja: nieliczna.
Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 3| M: 1| P: 1| A: 1
Mięso: 0
Zagadka:
Szkice:

→ Lewiatan

Opis wyglądu: Jego ciało długie jest na dwa smocze ogony. Przypomina węża. Jego ogon często porasta błona lub kilka błon ułatwiających pływanie. Przy łbie ma parę silnych ramion. Od nich też często wychodzi błona wzdłuż tułowia jak płetwy. Łeb wężowego stwora jest szeroki i spłaszczony. Posiada długie wąsy jak sum. Kilka rzędów kłów i ostro zakończony nos. Często pokryty ciemnogranatową łuską.
Znane zachowania: Bardzo agresywny, często wyleguje się na dnie zbiorników wodnych.
Sposób walki: Bardzo wytrzymały na magiczne ataki. Zwłaszcza pod wodą. Poza tym używa swojego ciała w wodzie. Przystosowany do życia w niej jest bardzo trudnym dla smoka przeciwnikiem.
Dieta: mięsożerność.
Inne: może przebywać pod wodą. Nie może wędrować po terenach górskich.
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: W wodzie; na brzegach dużych rzek.
Populacja: Na skraju wyginięcia.
Statystyki: S: 4 |W: 3 |Z: 2 |M: 1 |P: 1| A: 1
Mięso: 3/4
Zagadka: Legendarny wąż wodny o ogromnej sile i charakterystycznych wąsach. O czym mowa?
Szkice: -

→ Licho

Opis wyglądu: Małe, kudłate stworzenie przypominające wyrośniętego gryzonia. Jego charakterystyczną cechą jest posiadanie tylko jednego oka, najczęściej o jadowicie żółtej tęczówce. Buro-brązowe futerko ułatwia mu kamuflaż w lasach i polach, a długie pazury pomagają we wspinaniu się na drzewa. Długi, łysy ogon Licha przywodzi na myśl oposa bądź szczura. Mówi się że przynoszą nieszczęście.
Znane zachowania: Niezwykle złośliwe istoty magiczne, często celujące w smocze ślepia. W trakcie walki chichoczą złośliwie. Spotyka się je w parach bądź trójkach.
Sposób walki: Ataki magiczne, głównie związane z żywiołem ziemi.
Dieta: mięsożerność.
Inne: może korzystać z magii. Może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Lasy, zarośnięte pola.
Populacja: dosyć liczna.
Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 1| M: 2| P: 1| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka: Ponoć nigdy nie śpi, a mimo to żyje, gdy zaatakuje ziemia wnet ożyje.
Szkice:

→ Lis

Opis wyglądu: Piękne zwierzę z rodzaju psowatych o zwinnym smukłym ciele i rudawym futrze, ciemniejszym na łapach i w okolicach pyska, zaś na podbrzuszu przechodzącym w biel. Posiada długą puszystą kitę oraz czarne końcówki uszu i ogona.
Znane zachowania: Stworzenia bardzo terytorialne. Lubią kopać nory, które stanowią dla nich najlepsze legowiska. Czasem żyją w hierarchicznych grupach.
Sposób walki: Gryzie i szarpie ostrymi kłami. Czasem może podrapać.
Dieta: mięsożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: lasy i równiny.
Populacja: dość liczna.
Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 1| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka:
Szkice:

→ Mamuna

Opis wyglądu: Mamuna to człekokształtna istota którą smoki straszą niegrzeczne pisklęta. Przyjmują kobiece postacie o białych włosach sięgających do ziemi, o ziemistej skórze i zapadniętych białych oczach. Ich usta skrywają dwa rzędy ostrych kłów, a wykrzywione karykaturalnie dłonie zdobią ostre paznokcie. Ciała Mamun często pokryte są miejscami mchem lub grzybami które zwykle rosną na drzewach.
Znane zachowania: Mamuny polują głównie na młode osobniki wszelkich gatunków, próbując porywać je pod nieobecność rodziców. Żyją pojedynczo – nigdy nie spotkano dwóch mamun razem.
Sposób walki: Atakują pazurami i zębami, wyją ogłuszająco.
Dieta: mięsożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Tereny podmokłe, lasy.
Populacja: Stosunkowo liczne.
Statystyki: S: 2| W: 2 | Z: 1 | M: 1| P: 1| A: 1
Mięso: 3/4
Zagadka:
Szkice:

→ Mantikora

Opis wyglądu: Ogon z kolcem jadowym skorpiona, ciało lwa, a łeb kota. Posiada też szczątkowe skrzydła nietoperza, które nie są w stanie jej unieść. Zwykle jednolite umaszczenie ciemnozielone, pozwalające zlać się z cieniem, gdyż mantikora atakuje głównie z zaskoczenia. Smok winien się trzymać na baczności, gdyż mięso mantikory zawiera śmiertelną truciznę.
Znane zachowania: Bardzo dziwny stwór. Zwykle mieszka na drzewach, skąd może skakać niespodziewanie na przechodzących pod gałęziami. Są indywidualistami, a jednak żadna mantikora nie założy gniazda w nadmiernym oddaleniu od drugiej.
Sposób walki: Głównym celem mantikory jest wstrzyknięcie smokowi w ciało jej jadu. Poza tym potrafi też gryźć i drapać.
Dieta: mięsożerność.
Inne: niewrażliwość na ataki magiczne. Może korzystać z magii. Może wędrować po górach.
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
Występowanie: Stare lasy o dużych, rozłożystych drzewach.
Populacja: Stosunkowo nieliczna.
Statystyki: S: 3 |W: 3 |Z: 3 |M: 2 |P: 1 | A: 1
Mięso: Zatrute, 0/4
Zagadka: Prawdziwa mieszanka: lew, kot, skorpion. Idąc starym lasem patrz często do góry. Strzeż się przed jej ogonem i nie gryź jej mięsa. O kim mowa?
Szkice: -

→ Niedźwiedź

Opis wyglądu: Koloru brązowego, rzadziej czarnego. Ma masywne ciało, krótką, grubą szyję. Jego krótki ogon jest niewidoczny wśród gęstego, długiego futra. Idąc charakterystycznie stawia całą łapę na ziemi. Tylne kończyny ma tylne łapy dłuższe od przednich. Zwykle jest wzrostu smoka.
Znane zachowania: To mądre zwierzęta. Pilnują zażarcie swego terytorium, bywają agresywne. Atakują, jeżeli smok zbliży się za bardzo. Zapadają w sen zimowy.
Sposób walki: Bazują na swojej sile i pokaźnej masie.
Dieta: wszystkożerność.
Inne: -
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: Góry i lasy.
Populacja: Bardzo liczna.
Statystyki: S: 4 |W: 3 |Z: 1 |M: 1 |P: 2| A: 1
Mięso: 3/4
Zagadka: Mają coś wspólnego z północnymi smokami, lecz w ogóle smokami nie są. Sporych rozmiarów z ciepłym futrem, wydają się niegroźne, ale nie chcesz poznać ich gniewu. Lepiej udawać martwego niż siłować się z nim.
Szkice: -

→ Nocnica

Opis wyglądu: Widmowy smok o podgniłej skórze, często wyglądający jakby jego kończyny trzymały się jedynie na wiarę. Jeśli za życia posiadała skrzydła, ciągną się one po ziemi za postacią zjawy. Nocnica jest istotą niematerialną i częściowo przezroczystą. Legendy głoszą że Nocnice to dusze smoków które popełniły nocą samobójstwo kierowane nieszczęśliwą miłością.
Znane zachowania: Nie oddala się od miejsca śmierci bardziej niż na dwa ogony, a pojawia się jedynie w nocy. Najczęściej nawiedza miejsce swojej śmierci o północy i zawodzi. Jej skowyt pomylić można z wilczym wyciem.
Sposób walki: Ataki magiczne.
Dieta: kamieniożerność.
Inne: niewrażliwość na ataki magiczne. Może korzystać z magii.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: Otwarte tereny, jedynie w bezchmurne noce.
Populacja: bardzo rzadkie.
Statystyki: S: 0| W: 2| Z: 0| M: 3| P: 2| A: 1
Mięso: 0
Zagadka: Nieszczęśliwa miłość ku nocnej śmierci ją pchnęła. O kim mowa ?
Szkice:

→ Orzeł

Opis wyglądu: Bardzo duży ptak o smukłej, umięśnionej sylwetce. Całe jego ciało pokrywają pióra w odcieniach brązu, jednak w zależności od odcieni każdy przedstawiciel gatunku może mieć nieco odmienny wzór kolorystyczny. Posiada żółto-czarny, zakrzywiony w dół, niesamowicie ostry dziób i imponujące szpony. Samice tych ptaków są większe od samców.
Znane zachowania: Terytorialne. Wiodą samotny tryb życia, wyjąwszy swojego partnera. Są monogamiczne.
Sposób walki: Wykorzystuje zarówno ostry dziób jak i imponującej wielkości szpony.
Dieta: mięsożerność.
Inne: może latać. Nie może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: lasy i równiny, tereny górskie.
Populacja: nieliczna.
Statystyki: S: 1| W: 2| Z: 2| M: 1| P: 2| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka:
Szkice:

→ Pegaz

Opis wyglądu: Podobny do konia, mniej masywny i mniejszy. Dorasta kłębem do wysokości piersi rosłego smoka. Nad łopatkami wyrasta para ogromnych skrzydeł. Pegazy nie latają za pomocą magii, ale o własnych siłach. Dlatego ich garby są dosyć mocno umięśnione, co z pewnością niejednemu ludzkiemu dziecku wyprałoby mózg. Pyski mają smukłe, a oczy czarne lub ciemnobrązowe. Najczęściej w maściach albinos, siwy, siwy jabłkowaty. Ich kopyta są dosyć masywne, a nogi mocne.
Znane zachowania: Uwielbiają w równym stopniu latać jak chodzić po ziemi. Butne, czują niechęć do nielatających krewnych. Czasem atakują kelpie. Zwykle są samotnikami, czasem tworzą małe grupy. Nie atakują smoków, chyba, że te znajdą się wewnątrz ich ogromnej strefy bezpieczeństwa. Zdaje się, że to one są agresorami.
Sposób walki: Najczęściej kopią. Czasem wzlatują i atakować próbują z powietrza mocnymi kopytami mogącymi rozłupać niejedną czachę.
Dieta: roślinożerność.
Inne: może korzystać z magii.
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: Brzeg morza i wyspy morskie.
Populacja: Nieliczna.
Statystyki: S: 3 |W: 2 |Z: 3 |M: 2 |P: 1| A: 1
Mięso: 3/4
Zagadka: -
Szkice: wersja 1, wersja 2

→ Południca

Opis wyglądu: Widmowy smok o poparzonej skórze, miejscami zwęglony i przeważnie pozbawiony futra czy łusek. Nie posiada fizycznego ciała, ale jako zjawa posiada wygląd smoka którym była za życia. Według podań są to dusze smoków które zginęły w walkach o serce swoich połówek, a które nie odeszły do Krainy Wiecznych Łowów.
Znane zachowania: Nie oddala się od miejsca śmierci bardziej niż na dwa ogony, pojawia się jedynie w gorące i słoneczne dni. Nie potrafi mówić – wydaje z siebie jedynie charkot przywodzący na myśl niezwykle spragnioną istotę.
Sposób walki: Ataki magiczne.
Dieta: kamieniożerność.
Inne: niewrażliwość na ataki fizyczne z wyjątkiem ziania. Może korzystać z magii. Może latać, nie może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Pustynie, rozległe równiny.
Populacja: bardzo rzadkie.
Statystyki: S: 0| W: 2| Z: 0| M: 3| P: 2| A: 1
Mięso: 0
Zagadka:
Szkice:

→ Puma

Opis wyglądu: Smukły, stosunkowo duży kot. Futro ma zwykle barwy piasku i wielkie, bystre bursztynowe oczy. Ma silne, muskularne łapy, pewnie stąpające nawet po najtrudniejszym terenie. Ponadto jest w posiadaniu groźnych zębów i pazurów, których nie zawaha się użyć w razie niebezpieczeństwa. Ogon, długości niemalże tej samej co reszta ciała, umożliwia zachowanie równowagi w każdej sytuacji.
Znane zachowania: Wiodą samotniczy tryb życia.
Sposób walki: walczy szponami i zębami.
Dieta: mięsożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: żyje w pobliżu górskich stoków, równin i na skrajach pustyń.
Populacja: nieliczna.
Statystyki: S: 1| W: 2| Z: 3| M: 1| P: 2| A: 1
Mięso: 3/4
Zagadka:
Szkice:

→ Rekin

Opis wyglądu: rozmiarami przekraczają nieznacznie wielkość smoka. Mają opływowy, wrzecionowaty tułów, duży łeb uzbrojony w kilka rzędów ostrych zębów i masywną płetwę ogonową. Zazwyczaj są srebrzystych barw, z ciemnym grzbietem i jaśniejszym spodem ciała. Ich skórę chronią malutkie ale twarde łuski, zapewniające opływowość i doskonały kamuflaż w środowisku wodnym, gdyż redukują wibracje wody wywoływane przez ruchy rekina.
Sposób walki: wykorzystuje ostre zęby do szarpania ofiar, a także masywne rozmiary i silną płetwę ogonową do taranowania.
Dieta: mięsożerność.
Inne: nie może wychodzić na ląd.
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
Występowanie: morza i oceany.
Populacja: Niezbyt liczna.
Statystyki: S: 5| W: 3| Z: 1| M: 2| P: 3| A: 1
Mięso: 4/4
Zagadka:
Szkice:

→ Ryś

Opis wyglądu: Cętkowany kot o jasnobrązowej, niekiedy rudawej sierści. Ma krótki ogon i uszy zakończone charakterystycznymi pędzelkami. Stosunkowo mniejszy i słabszy od pumy. Potrafi wytrzymywać bardzo niskie temperatury.
Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia, jest niezwykle terytorialny.
Sposób walki: Uwielbia ataki z zaskoczenia.
Dieta: mięsożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: lasy, równiny, górskie zbocza.
Populacja: nieliczna.
Statystyki: S: 1| W: 2| Z: 2| M: 1| P: 2| A: 1
Mięso: 2/4
Zagadka:
Szkice:

→ Salamandra

Opis wyglądu: Jaszczur mniejszy od smoka, niezdolny do wyprostowania się na łapach. Ma jaskrawoczerwone łuski, rozwidlony język, oraz paciorkowe, czarne oczy. Porusza się dość szybko, ale jego królestwem jest woda. Potrafi oddychać pod wodą, jego ciało jest też pokryte gęstym śluzem.
Znane zachowania: Wychodzą na brzeg w celach rozrodczych. Jaja zakopują w najbardziej podmokłych terenach na brzegach rzek.
Sposób walki: W zależności od rodzaju posługują się magią bazującą na żywiole ognia i lodu, i są na taką magię odporne. Również na smoczy oddech. Ognista salamandra nie spłonie, lodowa nie zamarznie. Nie można ich ogłuszyć, oszołomić i oślepić. Może gryźć.
Dieta: mięsożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
Występowanie: Rzeki; brzegi rwących rzek.
Populacja: Liczna; sezonowa (pory wiosenne, mniej jesienne)
Statystyki:[/b:
Ostatnio zmieniony przez Administrator 2019-08-09, 10:57, w całości zmieniany 25 razy  
 
 
~ Administrator 

Jej Wysokość Ropuch



Wiek: 28
Dołączyła: 07 Sty 2014
Posty: 12709

Wysłany: 2019-04-02, 19:54   

→ Sokół

Opis wyglądu: Ptak drapieżny o charakterystycznym, ostro zakrzywionym dziobie. Ma smukłe kształty, osiąga niesamowite szybkości podczas lotu i nie straszne są mu duże wysokości. Niezwykle bystre oczy pozwalają wypatrzyć interesujące rzeczy nawet z dużej odległości.
Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia, ale nie jest terytorialny. Ze względu na swój bystry wzrok przebywa na znaczących wysokościach, wypatrując zdobyczy.
Sposób walki: Nurkuje z bardzo dużych wysokości.
Dieta: mięsożerność.
Inne: Nie może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: wyżynne tereny, równiny i lasy.
Populacja: nieliczna.
Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 3| M: 1| P: 2| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka:
Szkice:

→ Sowa

Opis wyglądu: Upierzenie miękkie, puszyste, pokryte skomplikowanym wzorem maskującym. Duże oczy, skierowane do przodu, wraz z krótkim, hakowatym dziobem są otoczone koliście tzw. szlarą. Nogi mocne, o silnych palcach zaopatrzonych w ostre szpony. Sowy charakteryzują się niemal bezszelestnym lotem dzięki miękkiemu meszkowi na lotkach i zaokrąglonym skrzydłom. Mają doskonały wzrok i słuch. Specjalna budowa uszu i ich asymetryczne rozmieszczenie, w połączeniu z nieprawdopodobną zdolnością obrotu głowy do 270°, pozwalają na bezbłędne lokalizowanie ofiar w nocy.
Znane zachowania: wieczorny i poranny tryb życia.
Sposób walki: Nadlatuje bezszelestnie, aby zaskoczyć ofiarę. Korzysta z niezwykle ostrych szponów.
Dieta: mięsożerność.
Inne: Nie może pływać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: lasy i równiny
Populacja: nieliczna
Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 2| M: 0| P: 2| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka:
Szkice:

→ Spaleniec

Opis wyglądu: Spaleńcem może zostać każdy ssak lub ptak który zginął w pożarze. Smoki nie wiedzą dlaczego tylko niektóre zwierzęta nimi zostają i co sprawia, że właśnie te zostają wybrane – może kaprys bogów, może wyjątkowa siła charakteru tych istot. Zwęglone, często składające się głównie z kości upiorne postacie zwierząt można spotkać w każdym zakątku Wolnych Stad. Ich wysuszone łby zdają się zaglądać pustymi oczodołami prosto w smocze dusze.
Znane zachowania: Niezależnie od pory dnia śpią w wybranych przez siebie miejscach – dołach, pod krzewami, w jaskiniach. Obudzone przez nieuważnego smoka nie spoczną dopóki nie zabiją tego kto je niepokoi, a przynajmniej póki mają łeb na karku.
Sposób walki: Zależny od zwierzęcia jakim Spaleniec był za życia.
Dieta: kamieniożerność.
Inne: Nie może pływać. Nie może latać.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Wszędzie, ciemne miejsca, doły, jaskinie.
Populacja: niezwykle rzadkie.
Statystyki: S: 2| W: 2| Z: 1| M: 0| P: 1| A: 1
Mięso: 0
Zagadka: Płomień odebrał życie, a mimo to wciąż trwam, pustym ślepiem sięgam do duszy twojej dna. Kim jestem ?
Szkice:

→ Topielec

Opis wyglądu: Przybiera postać bardzo chudego stwora. Ma cztery kończyny na których chodzi i wykrzywiony w łuk, w górę, kręgosłup, którego wyraźnie widać wszystkie kręgi. Jego kończyny rozpięte są na boki przez co bardzo pokracznie chodzi. Zawodzi bardzo nieprzyjemnymi dźwiękami – całą gamą niskich i wysokich tonów. Jego skóra jest chorego odcienia zieleni, a z ust zawsze wywieszony jest długi język.
Znane zachowania: Podtapia lub topi tych, którzy wkroczyli na jego teren. Zaatakowany staje się agresywny. Wychodzi na brzeg dopiero w noc pełni księżyca.
Sposób walki: Wciąga swoją ofiarę do gęstych bagien i nie pozwala wydostać się z mokradeł dusząc. Pływa w bagnie niczym ryba. Za pomocą magii potrafi kontrolować elementy bagna.
Dieta: mięsożerność.
Inne: może przebywać pod wodą. Odporny na ataki bazowane na żywiole wody.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: Głębokie, rozległe bagna.
Populacja: Nieliczna.
Statystyki: S: 1|W: 2 |Z: 3 |M: 1 |P: 1| A: 1
Mięso: 0/4
Zagadka: Haha, patrz jak on się kiwa... Boże, co on tak wrzeszczy?! Niezbyt to przyjemne! Lepiej uciekajmy z tego bagna... Kogo spotkaliśmy?
Szkice: wersja 1

→ Wąż błotny

Opis wyglądu: Dłuższy niż smok, bardzo szeroki. Jadowicie żółte ślepia. Niesamowicie silny. Dusi ofiarę, a następnie dzięki szerokiemu rozstawowi szczęk połyka ją w całości. Ma ciemne łuski i trudno go dostrzec, dzięki jego naturalnemu, maskującemu go w poszyciu ubarwieniu.
Znane zachowania: Jest agresywny i zjada istoty większe od niego, dlatego często atakują smoki.
Sposób walki: Dusi ofiarę, zagryza ją. Niesamowicie silny.
Dieta: mięsożerność.
Inne: nie może ruszać w pogoń za ofiarą.
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
Występowanie: Podmokłe tereny.
Populacja: Stosunkowo liczna.
Statystyki: S: 2| W: 2|Z: 3| M: 1| P: 1| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka: Najgorsze na mokradłach, nie mają nóg ani skrzydeł. Są większe od nas i bardzo niebezpieczne. Czym są?
Szkice: -

→ Wilk

Opis wyglądu: Ma smukły korpus i łapy, doskonały węch, słuch i wzrok, długi pysk z kłami. Ma szarą, sługą, szorstką sierść. Dużo mniejszy od smoka, dorasta mu do piersi. Wytrzymały.
Znane zachowania: Zwierzęta stadne. Urodzeni tropiciele. To bardzo inteligentne zwierzęta. Młode samce zwykle bez watahy.
Sposób walki: Braki w sile zastępują towarzyszem. Gryzą, szarpią. Czasem wyją wzywając posiłki. Nie mają zahamowanie przed zaatakowaniem większej zdobyczy jeżeli są desperacko głodne lub jest ich wiele.
Dieta: mięsożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Lasy, góry, równiny.
Populacja: Bardzo liczna.
Statystyki: S: 2| W: 2| Z: 3| M: 1| P: 1| A: 1
Mięso: 2/4
Zagadka: Gryzą, kąsają i drapią. Tworzą watahy i zazwyczaj razem podróżują. Nie chcesz walczyć z nimi, gdy jest ich zbyt wiele. O kim mowa?
Szkice: -

→ Żbik

Opis wyglądu: Duży kot o gęstej sierści żółtawej barwy w ciemne pręgi. Tylne kończyny często wieńczą czarne plamy. Długość jego ogona odpowiada połowie długości ciała. Nieco podobny do kotołaka.
Znane zachowania: Żbiki są bardzo mądrymi drapieżnikami. Raczej stronią od smoków, bywa jednak, że ten niebezpieczny, zwinny kocur połasi się o smocze mięso. Niekoniecznie z głodu, a z powodów terytorialnych czy potomstwa. Inaczej jak kotołak, żbik kieruje się tylko instynktem i doświadczeniem.
Sposób walki: lubi spadać z gałęzi drzew na niespodziewającą się niczego ofiarę. Podczas walki polega przede wszystkim na niezwykle ostrych pazurach.
Dieta: mięsożerność.
Inne: -
Typ: 2
PA do rozdania w momencie oswojenia: 6
Występowanie: Lasy na wyżynach i zboczach gór.
Populacja: Liczna.
Statystyki: S: 1| W: 2| Z: 3| M: 1| P: 1| A: 1
Mięso: 1/4
Zagadka: Duży górski kot. Nie myśl, że są leniwe czy łagodne, potrafią ugryźć i są bystrzejsze niż można spodziewać się po ich posturze. O kim mowa?
Szkice: -

→ Żywiołak

Opis wyglądu: Istota wielkości dorosłego wilka, będąca w stanie przybrać postać dowolnego ssaka przy zachowaniu proporcji. Występuje w czterech odmianach: ognistej, wodnej, powietrznej i ziemnej. Żywiołak może przyjąć postać stworzoną w pełni ze swojego żywiołu lub tylko zaznaczyć swoją naturę poprzez element swojego żywiołu w wyglądzie (np. ognista grzywa). Nie posiada cielesnej postaci.
Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia. Jego cechy dyktowane są naturą jego żywiołu. Wodny i ziemny nie będą w stanie latać, a ognisty nie może zanurzyć się w wodzie.
Sposób walki: odpowiada jego żywiołowi.
Dieta: kamieniożerność.
Inne: niewrażliwy na ataki fizyczne i na ataki magiczne bazujące na jego żywiole. Może korzystać z magii. Żywiołaki ogniste, wietrzne i ziemne nie mogą pływać. Żywiołaki wodne, ogniste i ziemne nie mogą latać. Żywiołaki wodne nie mogą przebywać w terenach górskich.
Typ: 3
PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
Występowanie: można go spotkać w środowisku odpowiadającym jego żywiołowi: wodne pod wodą, ziemne w jaskiniach i na ziemi, powietrzne latające i wśród szczytów gór, a ogniste w okolicach wulkanów i gejzerów.
Populacja: na skraju wyginięcia.
Statystyki: S: 2| W: 3| Z: 1| M: 5| P: 1| A: 1
Mięso: 0.
Zagadka: Jestem potomkiem czterech żywiołów, a twój szpon nie uczyni mi krzywdy. Kim jestem ?
Szkice:



→ Smok

Odnotowywane są także nieczęste przypadki kanibalizmu wśród smoczej rasy. Pełne ciało smoka jest warte 6/4 mięsa: po 1/4 za każdą kończynę i ogon. Skrzydła same w sobie nie stanowią pożywienia, gdyż ich umięśnienie tkwi głównie w torsie. Smoki wywernowe są warte 4/4 mięsa ze względu na brak przedniej pary łap, natomiast cała masa smoków wężowych tkwi w ich torsie. Smocze jaja i smoki, które nie ukończyły jeszcze 15 księżyców życia, nie niosą ze sobą żywieniowej wartości.

    *Uwaga! Spis powyższych zwierząt powstał tak, by każdy użytkownik mógł go aktualizować! Wystarczy, że na polowaniu z przyczyn losowych Mistrz Gry ujawni cechę stworzenia, która nie została opisana. Wraz z cytatem lub linkiem do cytatu należy zgłosić się do ~Moderatora, ~Administratora i poprosić o zaktualizowanie informacji na temat danego stworzenia. Wszak to, co zostało napisane jest jedynie wiedzą zbieraną przez różne smoki w różnych okolicznościach!
Ostatnio zmieniony przez Administrator 2019-08-09, 11:02, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style WoW created by Matti and modified by Przyproszona Biela.

Forum © Naomi (2006-2019).
Images and art are © to their creators.
Dragon emoticons © J-C.
Never copy anything without permission!



Wymiana bannerami: KLIK!

DH
SnM


Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 11