FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Profil Zaloguj Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Administrator
2018-07-06, 19:44
Pytania i Odpowiedzi
Autor Wiadomość
Cichy Potok
Starszy Wody
Miedziak



Stado: Wody
Rasa: Zwyczajny
Księżyce: 88
Płeć: Samiec
Opiekun: Złudzenie Życia*
Mistrz: Zabójczy Umysł*
Partner: Jeździec Apokalipsy
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 4580
Wysłany: 2017-09-05, 15:03   
   A: S: 1| W: 4| Z: 1| I: 5| P: 2| A: 1
   U: B,S,L,Kż,Śl,P,M,A,O: 2| W,Skr: 3| MP: 4| MA,MO: 6
   Atuty: Inteligentny; Niezdarny wojownik, Mistyk, Wybraniec bogów, Utalentowany


Jako MG wypowiem się tak: boginki wkurza się, jak ktoś zrywa wszystkie owoce, które rosną jeszcze, nie ma znaczenia na czym, czy krzewie, czy drzewie, czy innym sposobem. Po prostu zbiera się te, które spadły xD
_________________
Cicha Woda brzegi rwie...


Atuty:

- niezdarny wojownik: Kiedy smok jest atakowany fizycznie, atakujący ma dodatkowe +1 do ST. Atut uniemożliwia zostanie wojownikiem i łowcą.
- mistyk: Raz na walkę smok ma 1 dodatkowy sukces do ataku magicznego. Dodatkowo raz na miesiąc podczas modlitwy w świątyni otrzymuje dar od swojego patrona.
- wybraniec bogów: Smok ma dodatkowy 1 sukces przy rzutach na dowolnie wybraną przez siebie akcję raz na pojedynek, misję czy polowanie.


Duma (kelpie)
Atrybuty: S: 0| W: 1| Z: 2| I: 2| P: 1| A: 0
Umiejętności: A,O: 1|MA,MO: 3


Nero (kruk)
Atrybuty: S: 0| W: 1| Z: 2| I: 1| P: 1| A: 0
Umiejętności: A,O: 3


Cichy wg Trzech Odcieni, Cichy i Oczywisty Kolec wg Rahvik, Cichy wg Bezkresnej Galaktyki, Cichy wg Oddechu Pustyni, Cichy wg Bławatka, Cichy wg Szydercy, Cichy wg Błękitnego, Trójkąt Cichy,Ważka,Paraliż by Ważka, Cichy w barwach wojennych by Harriet, Cichy by Kalina, Cichy by Szydzia
 
 
Brzytwoskrzydły 
Czarodziej Ognia
Najżywszy



Stado: Ognia
Rasa: Skrajny
Księżyce: 69
Płeć: Samiec
Wiek: 19
Dołączyła: 05 Cze 2017
Posty: 802
Wysłany: 2017-09-05, 15:37   
   A: S: 3| W: 4| Z: 1| I: 4| P: 1| A: 1
   U: B,S,L,W,Skr,Śl,A,O,MO: 1| MP,MA: 2
   Atuty: Wytrzymały; Chytry Przeciwnik, Twardy jak diament, Wybraniec Bogów


Wolę zebrać świeże z drzewa
_________________
X
X
X
X


Wrócę...
 
 
Bursztynowe Zwierciadło
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-05, 15:46   

Te na ziemi też są świeże... XC Weźcie nie szukaj problemów xD
 
 
Znamię Burzy 
Czarodziej Wody
sam se dał bana xD



Stado: Wody
Rasa: Skrajny
Księżyce: 60
Płeć: Samiec
Opiekun: Ciche Wody
Mistrz: nikt i wszyscy zarazem
Partner: Tęcza
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 2002
Wysłany: 2017-09-05, 17:34   
   A: S: 1| W: 4| Z: 2| I: 5| P: 2| A: 1
   U: S,A,O,L,Skr,Śl,B,Pł,MP,W,M: 1| MO: 2| MA: 3
   Atuty: Inteligentny,Niezdarny Wojownik,Mistyk, Wybraniec Bogów, Magiczny Śpiew


Tnący, ależ to jest wpisane :P
Roztrzepana Alaleya, co zna wszystkie tajemnice cyklu natury i nie lubi, gdy bez powodu niszczy się florę. Zabrania też z gałęzi zrywać owoce, a choć zazwyczaj spokojna – wtedy potrafi się mścić.

http://dorlana.webd.pl/sws/viewtopic.php?t=60
_________________
Inteligentny
Jednorazowo +1 do Inteligencji

Niezdarny wojownik
Kiedy smok jest atakowany fizycznie, atakujący ma dodatkowe +1 do ST. Atut uniemożliwia zostanie wojownikiem i łowcą.

Mistyk
Raz na walkę smok ma 1 dodatkowy sukces do ataku magicznego. Dodatkowo raz na miesiąc podczas modlitwy w świątyni otrzymuje dar od swojego patrona.

Wybraniec bogów
Smok ma dodatkowy 1 sukces przy rzutach na dowolnie wybraną przez siebie akcję raz na pojedynek, misję czy polowanie.

Deimos | puma
KP
S: 1| W: 1| Z: 2| I: 0| P: 2| A: 1
A, O, Skr: 1

Avatar od Bzu Imiennego
Avatar od Szkarłatnej
Avatar od Łzawego

#0066ff
 
 
 
Gonitwa Myśli 
Starszy Ziemi
najlepsza córka



Stado: Ziemi
Rasa: Skrajny
Księżyce: 97
Płeć: Samica
Opiekun: Ziemia
Mistrz: Ziemia
Partner: Zmora Opętanych*
Dołączyła: 15 Sie 2016
Posty: 2490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-10, 00:28   
   A: S: 2| W: 4| Z: 5| I: 1| P: 2| A: 1
   U: B,L,Pł,MO,MA,MP,Kż,Skr,Śl,M: 1| O,A,W: 2
   Atuty: Zwinny, Szczęściarz, Czempion, Poświęcenie, Regeneracja


wywiązała się dyskusja na discordzie, której nie chce mi sie screencapowac, dotycząca dziedziczenia atrybutów.

Jak to jest z dziedziczeniem atrybutów stadnych? Ja byłam świecie przekonana, że dziecko może dziedziczyć siłę/zręczność/percepcję/wytrzymałość TYLKO wtedy, gdy rodzic ma te atrybuty na 4 i wyżej, niezależnie do stada, w którym rodzic jest.
Ale z tego co słyszałam, to podobno ta wersja zasady jest nieprawidłowa, i dziecko może dziedziczyć np. zręczność w Wodzie, jeśli rodzic spoza Woda ma ten atrybut na 3.
I, o zgrozo, tak się już działo i nikt tego nie zauważył.

Jak to jest?
_________________
« « » »

× kalectwa ×
częściowa ślepota, niezdolność do mowy:
+1 ST do testów na wzrok, akcji fizycznych
+2 ST na zianie (uwzględniając ST do akcji fizycznych)

(Gonitwa mówi poprzez naśladowanie własnego głosu maddarą w powietrzu. "Normalną" mowę zaczynam myślnikiem, mentalne przekazy tyldą)

• szczęściarz • w przypadku akcji rozsądzonej niepowodzeniem daje automatyczny jeden sukces
• czempion • raz na walkę smok ma jeden dodatkowy sukces do ataku fizycznego
• poświęcenie • raz na atak smok może dodać jeden sukces kosztem rany lekkiej
• regeneracja • raz na tydzień wyleczenie rany lekkiej lub zmniejszenie powagi cięższych ran

Reia Karta Kompana
Atrybuty: S: 2| W: 1| Z: 1| I: 0| P: 1| A: 0
Umiejętności: A,O,Skr: 1| Śl: 2


« « » »

osiągnięcia adopcje relacje drzewko genealogiczne
 
 
Bursztynowe Zwierciadło
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-10, 09:34   

Atrybut Stadny można dziedziczyć tylko i wyłącznie, gdy ma on wartość 4 lub 5. Dotyczy to oczywiście pisklęcia, które idzie do Stada tego rodzica, czyli na przykład w Cieniu jest to percepcja. Mając ją na 4 pisklę może dziedziczyć i po rodzicu i mając bonus stadny, czyli na start ma 3 percepcji. Ale tylko po jednym rodzicu może dziedziczyć.

Inna sytuacja. Chociażby moich piskląt z Pozłacanym. Ja mam zręczność 5 i on też. Czyli pisklę może w wodzie dziedzyczyć po jednym rodzicu zręczność wraz z bonusem. Ale jeżeli rodzic ma go na 3, to w swoim stadzie go nie dostanie. Ale jeżeli na przykład jedno z piskląt pójdzie do cienia, a wartość atrybutu <zręczność> to 3 to już tak.

To popitolone.

Ale zasada jest taka. Atrybut Stadny i po rodzicu można mieć, gdy masz go na wartości 4 i 5. Inne atrybuty od poziomu 3 się dziedziczy.
 
 
Znamię Burzy 
Czarodziej Wody
sam se dał bana xD



Stado: Wody
Rasa: Skrajny
Księżyce: 60
Płeć: Samiec
Opiekun: Ciche Wody
Mistrz: nikt i wszyscy zarazem
Partner: Tęcza
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 2002
Wysłany: 2017-09-10, 11:31   
   A: S: 1| W: 4| Z: 2| I: 5| P: 2| A: 1
   U: S,A,O,L,Skr,Śl,B,Pł,MP,W,M: 1| MO: 2| MA: 3
   Atuty: Inteligentny,Niezdarny Wojownik,Mistyk, Wybraniec Bogów, Magiczny Śpiew


To ja, tylko dla jasności, wyjaśnię tylko ten drugi punkt widzenia, który się wczoraj na Discordzie pojawił i który to tłumaczyłem. Przy czym od razu zaznaczam, że po uważnym przeczytaniu tej zasady uważam, że obie jej interpretacje mają swoje uzasadnienie i z tego co przestudiowałem obecne KP żaden smok nie ma nadanego atrybutu wbrew podanej przez Was interpretacji. Żaden smok w żadnym stadzie rzecz jasna.
Nie można odziedziczyć Atrybutu, który ma u rodzica wartość 1 lub 2 (nie można też dziedziczyć Atrybutów na poziomie 3, jeśli są one bonusowe dla danego stada: Ogień - Siła, Cień - Percepcja, Życie - Wytrzymałość, Woda - Zręczność)

I teraz... wszystko zależy od tego, jak zrozumiemy to, co jest zapisane w nawiasie. W przedstawionej przez Was wersji nie można dziedziczyć atrybutów na poziomie 3, jeżeli są one bonusowe dla stada, w którym urodzi się pisklę. Natomiast w tej wersji, którą my wczoraj forsowaliśmy, nie można dziedziczyć atrybutów na poziomie 3, jeśli są one bonusowe dla stada, w którym znajduje się rodzic. Tak jak już wczoraj wyjaśniałem - moja interpretacja opiera się też na tym, że w ten sposób każdy rodzic musi rozdać tyle samo punktów w atrybut, niezależnie od stada w którym jest, aby dało się po nim owy atrybut dziedziczyć. Jestem w Wodzie, mam bonusową zręczność. Chcę żeby dało się po mnie odziedziczyć zręczność, więc muszę zdobyć skądś dodatkowe 2 punkty, oprócz bonusu stadnego. Wtedy zręczność będzie u mnie na poziomie 4. Jeżeli natomiast byłbym w Ziemi, to 2 punkty rozdam w zręczność już wtedy, gdy ta będzie na poziomie 3.
Tutaj jeszcze dodam, że zmiany stada w tej interpretacji nie powodują sytuacji, w której po jakimś smoku można było dziedziczyć jakiś atrybut... i nagle już nie można, bo zmienił stado. Dla przykładu rodzic w Cieniu, który miał percepcję na poziomie 4, gdy przeniesie się do Ognia straci jeden poziom, lecz nadal wszyscy będą mogli dziedziczyć po nim percepcję.
Stosunkowo podobna sytuacja występuje wtedy, gdy rodzic w Cieniu ma percepcję na poziomie 3. W Waszej interpretacji w stadach innych niż właśnie Cień po tym rodzicu można odziedziczyć percepcję. Jednak w momencie, gdy smok ten przeniesie się do innego stada, straci punkt tego atrybutu i będzie miał go na poziomie 2. W tym momencie nie da się już po nim nigdzie odziedziczyć percepcji. I teraz... jego geny zmieniły się z tego powodu, że zmienił stado...?
Nie wiem, jaki był zamysł autora pomysłu, w jakiej formie został on przegłosowany etc. Dlatego... opisuje tutaj swoje wątpliwości. Co nie zmienia faktu, że według mnie wyżej wspomniany nawias można zinterpretować w tym momencie na dwa sposoby ;)
_________________
Inteligentny
Jednorazowo +1 do Inteligencji

Niezdarny wojownik
Kiedy smok jest atakowany fizycznie, atakujący ma dodatkowe +1 do ST. Atut uniemożliwia zostanie wojownikiem i łowcą.

Mistyk
Raz na walkę smok ma 1 dodatkowy sukces do ataku magicznego. Dodatkowo raz na miesiąc podczas modlitwy w świątyni otrzymuje dar od swojego patrona.

Wybraniec bogów
Smok ma dodatkowy 1 sukces przy rzutach na dowolnie wybraną przez siebie akcję raz na pojedynek, misję czy polowanie.

Deimos | puma
KP
S: 1| W: 1| Z: 2| I: 0| P: 2| A: 1
A, O, Skr: 1

Avatar od Bzu Imiennego
Avatar od Szkarłatnej
Avatar od Łzawego

#0066ff
Ostatnio zmieniony przez Znamię Burzy 2017-09-10, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bursztynowe Zwierciadło
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-10, 13:29   

Mam pytanie odnośnie szczęściarza.
Jeżeli ktoś użyje go w polowaniu, to wtedy nie może go użyć w pojedynku przez te 2 tygonie? Czy to działą osobno na walki, a osobno na polowania?
 
 
~ Administrator 

Jej Wysokość Ropuch



Wiek: 27
Dołączyła: 07 Sty 2014
Posty: 11581
Wysłany: 2017-09-10, 15:06   

Ze względu na to, że szczęściarza można używać w każdym pojedynku - czyli częściej niż raz na dwa tygodnie - szczęściarz użyty w pojedynku a ten na polowaniu/wyprawie/leczeniu liczony jest osobno.
Innymi słowy jeśli smok użyje szczęściarza na polowaniu, może to zrobić w pojedynku nawet tego samego dnia. W przeciwnym wypadku w pojedynkach tez musiałby być liczony jako raz na dwa tygodnie, a to mijałoby się trochę z celem.
_________________
Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady, zauważyłeś jakieś nieprawidłowości - sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!
* * *
Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu. Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Adminki autorstwa Spalonego Kolca.

 
 
Zmora Opętanych
Przywódca Cienia
K'Nath Niezgłębiona



Stado: Cienia
Rasa: Skrajny
Księżyce: 68
Płeć: Samica
Opiekun: Ankaa (Dwuznaczna Aluzja)*
Mistrz: Nahkriin (ojciec spoza bariery).
Partner: Gonitwa Myśli.
Wiek: 16
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 3804
Skąd: Otchłań.
Wysłany: 2017-09-10, 15:08   
   A: S: 2| W: 3| Z: 5| I: 3| P: 4| A: 3
   U: B,L,Pł,O,M,W,MP,MA,MO: 1| A,Śl,Kż: 2| Skr: 3
   Atuty: Ostry Wzrok; Pamięć Przodka; Tropiciel; Wybraniec Bogów; Magiczny Śpiew;


To jeszcze ja mam pytanie. Kryształ Ideału umożliwia odnowienie mocy atutu. Ale czy oznacza to, że można zrobić coś takiego: używam atutu, w tym samym poście kryształu i tak jakby korzystam z atutu 2 razy w jednej turze? Czy trzeba czekać na następną?

Mam nadzieję, że napisałam to zrozumiale .-.
_________________
"Power is only given to those who are prepared to lower themselves to pick it up."

 
 
Bursztynowe Zwierciadło
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-10, 15:11   

To ja mam inne pytanie. Jest polowanie wspólne, jeden ze smoków zostaje wyeliminowany z polowania, bo leczenie się na nim nie udało i ma rehab. czy wtedy zamyka się to polowanie, czy może je kontynuowac ten smok, co nadal może polować?
 
 
~ Administrator 

Jej Wysokość Ropuch



Wiek: 27
Dołączyła: 07 Sty 2014
Posty: 11581
Wysłany: 2017-09-10, 15:17   

Burzowy, nie nadążam za Twoimi wyjaśnieniami. Serio, są takie mało czytelne.

Pisklę w Stadzie Ognia może dziedziczyć Siłę po rodzicu tylko i wyłącznie wtedy, gdy rodzic ten tez ma Siłę na 4, niezależnie od stada, do którego należy rodzic.
Pisklę w Stadzie Ziemi może dziedziczyć Wytrzymałość po rodzicu tylko i wyłącznie wtedy, gdy rodzic ten tez ma Wytrzymałość na 4, niezależnie od stada, do którego należy rodzic.
Pisklę w Stadzie Wody może dziedziczyć Zręczność po rodzicu tylko i wyłącznie wtedy, gdy rodzic ten tez ma Zręczność na 4, niezależnie od stada, do którego należy rodzic.
Pisklę w Stadzie Cienia może dziedziczyć Percepcję po rodzicu tylko i wyłącznie wtedy, gdy rodzic ten tez ma Percepcję na 4, niezależnie od stada, do którego należy rodzic.

I nie zostanie to zmienione, bo to nie temat z propozycjami. To odpowiedź na pytanie, jak to działa. A dlaczego tak jest? Bo Siła, Wytrzymałość, Zręczność i Percepcja w zależności od stada są bonusami od bogów. Gdybyśmy mieli pozwolić na to, by w stadzie można je było dziedziczyć od poziomu 3 rodzica każdy robiłby sobie to minimum bez żadnego poświęcenia. A ta gra to nie ma być rozdawanie wszystkiego za darmo, ale i myślenie nad przyszłością Waszych postaci. I te zasady nie zostaną zmienione - chyba, ze zlikwidujemy bonusy dla stad i wtedy będziecie mogli sobie dziedziczyć Atrybuty od poziomu 3 niezależnie od stada.
_________________
Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady, zauważyłeś jakieś nieprawidłowości - sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!
* * *
Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu. Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Adminki autorstwa Spalonego Kolca.

Ostatnio zmieniony przez Administrator 2017-09-14, 13:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~ Administrator 

Jej Wysokość Ropuch



Wiek: 27
Dołączyła: 07 Sty 2014
Posty: 11581
Wysłany: 2017-09-10, 15:18   

Krew, zamyka się wtedy polowanie wspólne.
_________________
Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady, zauważyłeś jakieś nieprawidłowości - sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!
* * *
Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu. Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Adminki autorstwa Spalonego Kolca.

 
 
~ Administrator 

Jej Wysokość Ropuch



Wiek: 27
Dołączyła: 07 Sty 2014
Posty: 11581
Wysłany: 2017-09-10, 15:20   

Rytuał - nie, po użyciu atutu musisz go odnowić, a drugi raz używasz w innej turze.
_________________
Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady, zauważyłeś jakieś nieprawidłowości - sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!
* * *
Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu. Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Adminki autorstwa Spalonego Kolca.

 
 
Aria Negacji 
Wojownik Wody
urwali mi ogon



Stado: Wody
Rasa: Skrajny
Księżyce: 39
Płeć: Samica
Opiekun: Mistycznooka*
Mistrz: Płomień Świtu
Partner: Szczyt Potęgi
Wiek: 24
Dołączyła: 20 Lip 2017
Posty: 952
Wysłany: 2017-09-10, 15:22   
   A: S: 1| W: 3| Z: 5| I: 3| P: 2| A: 1
   U: Skr,MO,Pł,B,L,MA,MP,W,Kż: 1 | Śl,A: 2| O: 3
   Atuty: Szczęściarz, Chytry przeciwnik, Twardy jak diament


Silla, w wyjaśnieniach z dziedziczeniem dałaś wszędzie siłę po przecinku, ale to raczej minor.
Dzięki za wyjaśnienie!
_________________



« Szczęściara »
W przypadku akcji rozsądzonej niepowodzeniem (lub akcji utrudnionej)
Atut daje automatyczny 1 sukces.


« Chytry przeciwnik »
W czasie pojedynku/misji/raz na dwa tygodnie w polowaniu/wyprawie smok może
utrudnić akcję swojego przeciwnika, który ma dodatkowe +1 do ST.


« Twarda jak diament »
Smok ma -1 do ST we wszystkich rzutach na Wytrzymałość.
Dodatkowo raz na miesiąc podczas modlitwy w świątyni otrzymuje dar od swojego patrona.



Na szyi krasnoludzki amulet ochronny od Szczytu Potęgi

Vezyr
S: 1| W: 1| Z: 1| I: 1| P: 1| A: 1
A,O,Skr: 1


#7a96b9
Ostatnio zmieniony przez Aria Negacji 2017-09-10, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style WoW created by Matti and modified by Przyproszona Biela.

Forum © Naomi (2006-2018).
Images and art are © to their creators.
Dragon emoticons © J-C.
Never copy anything without permission!


Wymiana bannerami: KLIK!

KrĂłl Lew

SnM
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13